wtorek, 21 października 2008

Mewy?



Pozazdrościłem troszkę tematu Plamce Mazurka i też skierowałem obiektyw na ptaki.
Te zwykłe, które prawie zawsze są tam gdzie są jachty.
Ale mój sprzęt tylko w niewielkim stopniu nadaje się do takiej fotografii. Do tego spieprzaliśmy z wody ostatniej niedzieli, żeby schować się przed deszczem i jeszcze zachlapało mi obiektyw.
Coś jednak się udało "ustrzelić".
Spodobało mi się pierwsze ujęcie bo przypomniało mi te wszystkie rysunki dzieci, na których właśnie tak przedstawia się ptaki w locie. I niemal wyłącznie tak! Tylko jak często, naprawdę widzimy ptaki w ten sposób?
Na drugim ujęciu jest ten sam ptak a za nim kolejne plany to most linowy do Portu Północnego i dalej perspektywa starego Gdańska z charakterystyczną wieżą kościoła Mariackiego.
Na trzecim ujęciu, na tle lin tego samego mostu jakieś wielkie ptaszysko:)).
Na ptaki tak wyglądające wszyscy mówomy mewy ale jak naprawdę się nazywają, mało kto wie. Aż wstyd bo zawsze są blisko wody a więc i nas czyli gdańszczan.
Krogulec pewnie odpowiedziałby od ręki. Dla mnie to mewy tak samo jak my korzystające z wody i wiatru. Powietrzni żeglarze.

36 komentarzy:

wild pisze...

Fantastic Momment... Very nice!

abnegat.ltd pisze...

Ptaki ladne. Niewdzieczne toto do fotografowania okropnie- albo skrzydla zlozy, albo sie rozmaze :) - gratuluje ujec :))
A jak do Ciebie hiszpan trafil :0

Zadora pisze...

Hiszpan diabli wiedzą jak. Ale miły wpis to zostaje.
U góry nad Swoim blogiem, po lewej stronie masz przycisk "następny blog". Może kliknął i mu wyskoczyło? Tak losowo można blogi przeglądać. A może wklepuje się wszędzie gdzie zajrzy, żeby ludzi do siebie ściągać. Jakieś czasem też komenty się pojawiają ze stron komerchy, albo poróbstwa, żeby ludzi ściągać do siebie. Te kasuję bez litości.

Anonimowy pisze...

Moje ulubione(ptaki).Kiedyś chciałam wykleić pokój plakatami z ptakami. Nigdzie nie udało mi się dostać. Oczywiście dałam radę, choć skala nie była taka jak pierwotnie zamierzyłam.
Nieodłącznie kojarzą się z wolnością, przestworzami, możliwościami,wyborami,brakiem konwenansów, ograniczeń, światem.
Świetne zdjęcia.

Zadora pisze...

Dzięks anonim, miło.

Anonimowy pisze...

Zawsze zazdrościłam ptakom, że lecą gdzie oczy poniosą
Dlaczego? Przecież łatwiej byłoby gdzieś przytulić się i jakoś przetrwać.
A jednak zbierają się w sobie i lecą czasem ku zatraceniu.
To wcześniej też ja.
maria

abnegat.ltd pisze...

Ostatnio jak ptaszydla robilem to myslalem ze mnie cos trafi. AF mozna wyrzucic. Manual- ja krotkowidz jestem wiec musze sobie dobrze wizjer skalibrowc do wlasnego oka zeby zdjecia ostre byly. Lomatko. Dobrze ze karta 8GB to ze trzy sie nadaj do publikacji (w domowym albumie :)
Musze sie na warsztaty w przyszlym roku zalapac :)

abnegat.ltd pisze...

...a tak mialem pisac wlasnie, ze Maria z lasu wrocila z jesiennej wycieczki w wyjatkowo romantycznym nastroju :)

Anonimowy pisze...

Mario, zamiast "anonimowy" klknij "nazwa/url" i wpisz Maria. To dziala jednorazowo i wyglada tak.

Jezeli masz do tego cierpliwosc :))

Zadora pisze...

@Maria, ja nie domyślny jestem. Abnegat ma lepszą intuicję. Fajnie, tym razem jest, że Ci się spodobało.
@Abnegat, Czym Ty pstrykasz? Jaki aparat&obiektyw? Ja Ci nie wierzę. Zapchać 8G i niewiele wybrać? Ty się nie migaj tylko u siebie zacznij wstawiać zdjęcia. To proste tutaj jest jak drut. W panelu sterowania jak robisz nowego posta jest ikonka zdjęcia. Klikasz, tam jest dodaj zdjęcie, wybierasz zapisane na dysku i dodajesz. Tylko zmniejszaj wcześniej wielkość zdjęć, żeby szybko chodziły. Czekam na próbki na Twoim blogu.

Zadora pisze...

Możesz zacząć od swoich nursów:))

eee-live pisze...

Ha ha a ja rozpoznaję Igora ;))) (tak nazwaliśmy jedną "mewę" jak byliśmy w tym roku nad morzem) To ten na drugim zdjęciu ;)

abnegat.ltd pisze...

Mam 400D i dwa fajne szkla 17-40 i 24-105, oba L. Ale niestety nie sprzet robi fotografa :)) Problem z Canonem mam- wypatrzylem ze matryca produkuje plamy, szczegolnie na pierwszych klatkach po wlaczeniu. Potem problem znika. Na szczescie jet to na gwarancji, tak ze wyslalem do przegladu. Mam nadzieje ze pomoga.

Moze sie odwaze cos zaprezentowac ;) - ale to z domu musze zrobic, tak ze dopiero wieczorem.

A Nursy nie bardzo fotogeniczne sa. Nad czym rzecz jasna boleje :D

abnegat.ltd pisze...

eee-live, faktycznie. Ma taki charakterystyczny dziob ;)

Zadora pisze...

Faktycznie zacny sprzęcik. Tylko focić. Ja mam Nikona d40X i Nikorra AF-s 18-200 (spacerowy).
Te plamy na matrycy u Ciebie to może tylko brudy do wydmuchania. zawsze się jakieś dostaną. Ustaw na preselekcję przysłony (tryb A), weź to dłuższe szkiełko na 105, otwórz przysłonę na maxa i strzelaj jakieś ptaki i patrz co wychodzi. Ze 105 musisz być bliżej ale na tyle daleko, że się uda. Z drugiej strony obiektyw pewnie jaśniejszy od mojego więc i wykadrować z szerszego kadru się da. Rób na Rawach. Ja bym tak próbował aż dojdę do wprawy. Na autofokusie, byle ptaka uchwycić ostro.

Zadora pisze...

A nusom zrób. Nie o urodę chodzi tylko dobre ujęcia. Masz priv. studio do uczenia się, korzystaj.:)) Reportażyk branżowy?

abnegat.ltd pisze...

Sprobuje. Przeslone na wyzsze wartosci? Robilem i tak i tak- latwiej "z podrzutu" na 8 niz 4 (oba moje maja stale swiatlo 4) - ostrosc latwiej zlapac.

Z nursami to sam nie wiem- musze najpierw jakowas sonde przeprowadzic na temat praw autorskich :D Bo o pacjentach mowy nie ma- to by trzeba bylo przez solicytora chyba umowe spisac :DDD

A odnosnie Nicona to bardzo niesmialo przemysliwuje o zmianie systemu. Ale to piesn jest przyszlosci.

Ten 18-200 bardzo przychylne recenzje zbiera :) Tez musze pomyslec o czyms dluzszym :))

abnegat.ltd pisze...

A matryce sprawdzilem- czysta jako ta lelija. Ani sladu czegokolwiek. A na zdjeciach- plamy. Grrrr...
Jak mi tego nie naprawia to na Allegro wstawie tani zestaw obiektywow i przerzuce sie na Nicona :D

Zadora pisze...

E Canony zacne sprzęcicho, Darek np. robi canonem. Przysłona max otwarta tzn. najniższa wartość ustawiona (u mie np. 3,5). Masz rację, wtedy jest najmniejsza głębia ostrości i trzeba bardziej z ostrością trafić. Im bardziej przymkniesz (wyższa wartość)tym mniej światła ale głębia ostrości większa, łatwiej złapać obiekt ostro. I tak pticę trzeba uchwycić ostro i tak. Te brudy miałeś przy obu obiektywach? Dobór obiektywu zależy od tego co chcesz fotografować.

Zadora pisze...

(...przeznaczony jest do fotografowania oddalonych obiektów statycznych) oraz stabilizacji obrazu w poziomie (do śledzenia obiektu poruszającego się w poprzek kadru). Tak piszą o Twoim dłuższym szkiełku to w sam raz na ptaszki, one zwykle poziomo latają. Prowadz ptaka w locie poziomo, trzymaj w fokusie, wyostrz i wtedy delikatnie strzelaj(fe, Abnegat o zdjęciach piszę, inne prowadzenie ptaka poziomo to nie tutaj!). Z podrzutu masz małe szanse na zdjęcie ostre nawet przy takiej stabilizacji jaką masz. Nie przejmuj się. W końcu sprzęt masz po to żeby używać. No to wio. Co z tego, że większość do kosza, byle progres był. Miłego focenia nursów. Powiedz, że zrobisz te zdjęcia dla nich, żeby pokazać jak fajnie wam się pracuje. I naprawdę daj im dobre fotki. Do wykorzystania priv. nie ma co się martwić o prawa autorskie. Co innego komercha.

eee-live pisze...

Abnegat to nie dziób charakterystyczny tylko plamka nad okiem ;)

abnegat.ltd pisze...

Plamy sa niezaleznie od szkiel. Ptaszka bede prowadzic poziomo. W kadrze rzecz jasna. 105 z cropem 1.6 to prawie 170 - nadaje sie nawet. Czasem tylko trzeba sie skradac :)

eee-live: to musi byc naprawde zaprzyjazniony ptak jak daje sobie w oczy zagladac :)

Anonimowy pisze...

A-Z kontynuuję. Dla moich ptaków wszelkie linki, pręty, słupy budzą lęk i stanowią zagrożenie.
Ptaki z Twoich zdjęć w tym otoczeniu czują się jak ryba w wodzie. Na pewno nie zawracają sobie piórek aby gdzieś na zimę frunąć. Dają sobie radę chroniąc się w jakimś starym magazynie. Żywią wyjadając resztki ze śmietników, lub tym co dostaną od ludzi.
Co mogę powiedzieć? Zdjęcia dobre,mnie pobudziły do refleksji.
Ptaki, jak ptaki zawsze ładne.
maria

Anonimowy pisze...

Pomyślałam również, że te moje wynurzenia mogły wprawić Cię w zakłopotanie. Przepraszam.
Następnym razem jak coś takiego przyjdzie mi do głowy założę bloga :)
maria

Zadora pisze...

@Maria
Zawsze gościnny blog Agregata w komentach oferuje swoje skromne usługi.
Dore czy nie dobre zdjęcia ale jeśli choć jedną osobę pobudziły do refleksji to warto je było pokazać. :))

Anonimowy pisze...

Absolutnie nie chciałam Cię urazić.
maria

eee-live pisze...

Abnegat pewnie, że zaprzyjaźniony :) Zwłaszcza, że z kumpelą musiałyśmy siłą chłopów od niego odciągać ;)))

Zadora pisze...

@Maria
piszę otwartym tekstem i wielkimi literami
NIE URAZIŁAś MNIE. ABSOLUTNIE!
Cała przyjemność po mojej stronie, że tu zaglądasz i komentujesz.
Ja mam komplikator nastawiony na wysoki próg zadziałania. Łatwo się nie załącza.:))
@eee-live
no co Ty, faceci wsiąkli i w oczy Wam patrzeć nie chcieli. :D Ociec prać?

eee-live pisze...

No nie chcieli :( Woleli ptaka ;( A najśmieszniejsze, że rano nic nie pamiętali :) zbiorowa amnezja ;) Dobrze, że miałyśmy zdjęcia :D

abnegat.ltd pisze...

O tempora, o mores. Chlopy zamiast Was, zabawiali PTAKA???
Jest to powod zeby na plazy porzucic i do namiotu nie wpuscic :)))

Zadora pisze...

Same cytaty:
"I tak pticę trzeba uchwycić ostro i tak."
"Prowadz ptaka w locie poziomo, trzymaj w fokusie, wyostrz i wtedy delikatnie strzelaj"
"Dla moich ptaków wszelkie linki, pręty, słupy budzą lęk i stanowią zagrożenie"
"Ptaki, jak ptaki zawsze ładne"
"No nie chcieli :( Woleli ptaka"
"Chlopy zamiast Was, zabawiali PTAKA???"
Ludzie co jest, o czym my piszemy?
Zbanowali mnie na GW jako automat spamujący a tu zbanują Agregata za abnegację!
GW 2 dni temu się odezwała, żebym dał IP i login. Dostali i nic! Ani be ami me ani w dupę mnie pocałuj. I tuba na GW nadal zatkana. Zlewka total. Pokazują mi gdzie moje miejsce.

Anonimowy pisze...

Kupiłam awokado, będę robić.
maria

eee-live pisze...

Abnegat :) Zemściłyśmy się inaczej. Oni ledwo trzymali się na nogach i chcieli się położyć, a my jak wracaliśmy na pole namiotowe to szłyśmy okrężną drogą :) Nadłożyliśmy ok 5 km :P

Zadora pisze...

@Maria
napisz później gdzie poszło do brzuchów czy do śmietnika. Wiem, że ludzie czasem nie mogą się przemóc widząc pomarańcze z cebulką, oliwkami i na wytrawnie.

abnegat.ltd pisze...

Zemsta slodka jest- a najbardziej smakuje na zimno, tak?
:D

eee-live pisze...

Abnegat a co niech wiedzą jakie sobie wredne kobiety wzięli ;) Ach to ich marudzenie to było takie zabawne.

Blog Widget by LinkWithin